IMG_2603

29 september 2015: Probeer deze uitdaging voor meer schouder flexibiliteit en kracht

Workout of the day (WOD)
10 min AMRAP of:
9 Power snatches, 60kg/42,5kg
15 Over-the-bar burpees
21 Double-unders

Challenge of the month – September
Handstand hold (aantal seconden = score)

Heb jij last van mobiliteitsproblemen in je schouders? Kun je met moeite een stang helemaal over je hoofd krijgen? Zijn overhead squats moeilijk om uit te voeren? Kun je nog geen strict pull-up doen? Probeer dan eens de volgende uitdaging van Ido Portal. Deze bewegingsexpert kwam niet zo lang geleden met de “7 minute hang challenge“. Het idee is om dertig dagen op rij voor zeven minuten te hangen. Je kunt het doen aan als waar je jezelf aan kunt vasthouden: een rek, touwen, ringen, de deur of zelfs traptreden. Je hoeft niet zeven minuten achter elkaar te hangen. Het idee is om het te verspreiden over de hele dag. De voordelen zijn niet alleen meer flexibiliteit in je overhead positie. Je bouwt behoorlijk wat grip kracht op en hangen vormt tevens de basis voor bewegingen zoals pull-ups en muscle-ups. Ido Portal geeft zelfs aan dat je een schouderblessure zou kunnen genezen door dit te doen. Zie daarvoor de beschrijving van de uitdaging in de link hierboven. Ga de uitdaging aan en kijk wat je kunt bereiken in slechts dertig dagen. Vergeet niet van te voren te testen en te retesten om te kijken hoeveel progressie je hebt gemaakt.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>