17 mei 2014: Kokosnootwater, is het de ideale dorstlesser?

Workout of the day (WOD)
COMMUNITY SATURDAY!!!

Challenge of the week – week 20
Max plate pinch 15kg/10kg (aantal seconden = score)

Kokosnootwater zit boordevol vitamines en mineralen (zogeheten electrolytes). Je krijgt daarnaast ook een klein beetje koolhydraten en een goede hoeveelheid vocht binnen. Daarmee is het na de workout een prima dorstlesser. Je vult je reserves weer aan, brengt je vochtbalans omhoog en krijgt cruciale mineralen binnen die je er na een potje flink zweten uit werkt. Maar, er is een maar. Drink namelijk niet kokosnootwater alsof je leven ervan af hangt. Ga je voor meer dan een liter, dan tikken de koolhydraten snel aan en dat kan verkeerd uitwerken. Vooral als je gewicht wilt verliezen is het slim om je inname te beperken. Hou ze vooral voor na een workout, zodat je lichaam goed kan herstellen van al het zware werk en dan is het de beste dorstlesser die je kunt nemen.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.